Рада Вас вітати на своєму блозі! Сподіваюся, він для Вас буде корисним.

Перший урок+Презентація

Івченко Юлія Михайлівна
Учитель математики та інформатики
Лохвицької гімназії №1


Сценарій
Проведення першого уроку  «Я – громадянин України – європейської країни»
з елементами квесту для учнів 5-6 класів

Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.
Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; музичні записи, ілюстративний матеріал, комп’ютер; проектор.
Окремо для квесту: конверти із завданнями, портрети Тараса Шевченка, Лесі Українки, Богдана Хмельницького, портрет Президента України та карта України (у класній кімнаті).

І. Вступне слово вчителя.
 Слайд 1.(Звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна».)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
                                          М. Чернявський
-Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)
-Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде йти мова на нашому
заході? (Про нашу Батьківщину – Україну.)


2. Вправа «Мікрофон». Моя Україна – це…
Картинки по запросу моя украинаЄ багатого країн на землі,
В них – озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
У всьому світі, кожен зна,
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина –
Це наша славна Україна!

  Ми живемо з вами, діти, в чарівному, надзвичайно красивому краю, який зветься Україна. Природа нашого краю дуже різноманітна і цікава. Ось погляньте на карту (Вчитель показує на карті Україну). Тут є гори Карпати і Кримські, безмежні поля і степи, озера, ріки і моря Чорне і Азовське, вікові ліси. Не злічити на ній джерел і струмочків, які живлять нас і нашу землю цілющою життєдайною водою. Це наша держава, державна територія, в оточенні інших більших і менших держав. І сьогодні ми пройдемо невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.
  ІІ. Основна частина
   Учитель:  Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами поділимось на команди.
(ділення команд за кольоровими папірцями)
По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 7. Стільки ж букв у слові «Україна». 
Станція № 1. «Основне про Україну»
     Виступ учня:
Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа дорівнює 604 тис. кв. км. На її території нині проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить 43 мільйона чоловік.
Оскiльки це велика країна, то земля  нашої  Батьківщини багата на широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста.

 На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.
Завдання: відповісти на запитання
1. Найвища гора України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)
2. Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)
3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)
4. Найглибше озеро України? (Світязь . Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)
6.Столиця України. (Київ)
7.  Грошова одиниця України. (Гривня)
8.  Колір прапора України. (Блакитно – жовтий)
7.  Герб України (Тризуб)
8.  Назвіть  державні символи символи Української держави. ( Наш Герб - тризуб , синьо-жовтий Прапор, Гімн « Ще не вмерла Україна»)
9.       Як називається основний закон України? (Конституція)
10.  Розписані великодні яйця. (Писанки)
11.  Зібрані цього дня лікарські трави вважаються найцілющими.  (Свято Івана Купала)
12.  Скільки страв повинно бути на столі у Святий вечір? (Дванадцять)
13.  Швидкий український танок. (Гопак)
14.  Найвідоміший футболіст України сучасності. (Андрій Шевченко)
15.  Який кущ вважають народним символом України? (Калина)
16.  8.Назвіть народні символи нашої держави (дуб,  калина, верба, вінок, писанка, рушник)
17.  Кого в родині називають берегинею? (Матусю)
18.  Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Вишитий рушник)
19.  З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
20.  Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Пасха)
21.  Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)

Станція  2 «  ІСТОРІЯ»
     Виступ учнів: Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.
Українська історія – диво нетлінне,
Кожна сторінка – це в серці світлина.
Нам пам’ятати  минуле так треба,
Бо кров проливалась за мирнеє небо.
Козацькі шаблюки свистіли у полі,
За наше майбутнє, за вольную волю.
Нащадками гідними станемо нині,
Бо ми українці й живемо на  Вкраїні.
Завдання: відповісти на питання.
1. В якому році було проголошено День незалежності України? (1991 рік)
2.Як називалась перша слов’янська держава? ( Київська Русь)  
3. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
4.     Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
5.     Кого називають Кобзарем? (Шевченка)
6.     Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)
6.  Назвіть найвидатнішого гетьмана України. (Богдан Хмельницький) 
7.Приміщення, в якому жили козаки. (Курінь)
9.   Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)
10.            Козацький човен. (Чайка)
11.   Найвідоміша козацька страва. (Куліш.)
12.   Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам.)

Станція № 3. «ОСОБИСТОСТІ»
Виступ учителя: Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.

Завдання: співставити імена видатних українців за портретами.
На столі портрети: Т. Шевченко, Л. Українка, Іван Франко, княгиня Ольга, Богдан Хмельницький, Володимир Великий.
Виступ учня:           Наші видатні спортсмени-
Майже справжні супермени.
Україну прославляють,
Призові місця займають.
Давайте згадаєм тих, хто здобув перемоги у спорті.
Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту  за допомогою стрілок
Брати  Кличко– бокс; Сергій Бубка - стрибки з жердиною; Лілія Подкопаєва - спортивна гімнастика; Яна Клочкова –плавання; Андрій Шевченко –футбол.

Станція №4 . МУЗИКА
Слово вчителя.
Проходить конкурс «Відгадай мелодію» .
Діти відгадують мелодії відомих українських пісень,наспівують куплет.
Записи:  «Океан Ельзи» (“Я не здамся без бою”); Олександр Пономарьов ( “Не стидайся, то твоя земля”); Руслана (“Дикі танці”); Джамала (“1944”); «Пікардійська терція» (“Пливе кача”)...
Станція № 5.  Нам є чим пишатися.
Проходить конкурс «Вірю-не вірю» .
Я буду зачитувати певне твердження про Україну, якщо ви вважаєте його правильним піднімаєте синю картку, якщо ні – то червону.
- Україна – найбільша країна, територія якої знаходиться повністю в Азії (Ні).
- Географічний центр Європи заходиться неподалік містечка Рахів, що у Польщі. (Ні)
- Найдовший у світі тролейбусний маршрут 96 км з’єднує Ялту та Сімферополь. (Так)
- Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи. Її довжина усього 1225м. (Так)
- Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться у м.Києві і сягає 105,5м. (Так)
- Трембіта – найважчий музичний інструмент у світі. (Ні)
- найбільший в світі літак АН-225 "Мрія", а також найпотужніший літак АН-124 "Руслан" розробили у Германії; («Ні»)
-В Україні зосереджено чверть світового запасу чорнозему. (Так)
- Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на 160 тис. га. (Так)
-       Пам’ятники Т.Г.Шевченку встановлено більш ніжу 1200 містах світу і за кількістю поступаються лише Будді (Так)
-         Українська мова посідає  друге місце в світі за мелодійністю після італійської. Також її визнали третьою найкрасивішою мовою у світі після французької та перської мов на мовному конкурсі, що пройшов у Парижі в 1934 році; («Так»)
-         Населення України відноситься до найбільш освіченого. Кількість людей з вищою освітою на душу населення вища, ніж середньоєвропейський рівень. Україна займає 4 місце в світі за кількістю громадян з вищою освітою; («Так»)
-         Україна за власною ініціативою відмовилася від третього у світі за величиною арсеналу ядерної зброї; («Так»)
-         Український пауерліфтер Дмитро Халаджі включений до Книги рекордів Гіннесса більше 20-ти разів; («Так»)
-         Україна – це малий виробник зерна; («Ні»)


Станція № 6. „Батьківщина для мене…”
Учитель пропонує учням продовжити речення:
·        Я люблю Україну, бо…
Учитель. Любов до Батьківщини виявляється у патріотизмі.
Сьогодні про патріотизм говорять усюди. Як ви розумієте зміст цього поняття?
Учні відповідають, учитель підсумовує.
 Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.
Скажіть мені, будь ласка, чи зможе захистити себе від агресії країна, в якій не має патріотів? (Діти відповідають).
Ми живемо у найкращій країні на Землі: із зеленими лісами і гаями, блакитними ріками і озерами, щедрими полями і садами. Ми любимо свою  мелодійну мову, пісні, народні традиції, пишаємось своєю історією.  Але в нашу країну прийшла біда. Анексовано Крим, палає війна на сході України, в якій гинуть військові, мирне населення і діти. Нова Україна народжується у цій боротьбі, бо її свободу відстоює увесь український народ. Вчорашні студенти, програмісти, фермери, інженери стали на захист України і нашого майбутнього.
 Країна, яка не зростила патріотів не має права на життя, бо вона не спроможна боротися за свою цілісність, за свою свободу, право на своє життя, на свою свободу, право на європейський вибір.
Відеоролик
https://www.facebook.com/100000607757115/videos/1499947750035469/
Станція № 7. « Оберіг для воїна»
Весь український народ став на боротьбу з окупантом. Розгорнувся масштабний волонтерський рух, і на передову вчасно доставлялося військове спорядження, харчі, маскувальні сітки, теплі листи і малюнки від школярів. Саме так, школярі стали волонтерами. Це ваші листи, обереги і малюнки носять солдати біля серця. Розвідники, отримавши завдання, віддають на зберігання усі особисті речі, крім ваших листів, з якими вони ніколи не розлучаються, бо заради вас усіх вони там. Ви для них найцінніше, що є на світі, і вони це доводять щодня своїм ратним подвигом. Ваші дитячі сувеніри перетворюються на родинні реліквії, бо комусь вони нагадали про рідний дім, дітей, комусь підняли настрій, а комусь і врятували життя. Ваші обереги біля ліжок ранених бійців, а ваші слова є найкращими ліками для них.
Діти пишуть листи, які буде передано через волонтерів на передову.
ІІІ. Заключна частина. Висновки
Учитель :
Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання  за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній із станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу Дипломом  Патріота України.
Учитель:
У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.
Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?
Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх госпо­дарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.
Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І  під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:
Ми – це Держава, велика, єдина,
Ми – українці, наш дім – Україна!
Учитель:

Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила! 

Немає коментарів:

Дописати коментар